Anadolu Isuzu

Anadolu Isuzu’nun sürdürülebilir büyüme yolculuğu 1965 yılında başladı. Anadolu Isuzu’nun temelleri 1965 yılında atılmıştır. Çelik Montaj unvanı altında başlayan faaliyetlerin ilk aşamasında kamyonet ve motosiklet üretimi gerçekleştirilmiş; 1986 yılına kadar Skoda markalı kamyonet imalatı sürdürülmüştür.

Tarihçeye Göz Atın
fabrika
fabrika
fabrika
fabrika
fabrika
fabrika

Anadolu Isuzu bugünkü unvanını, 1983 yılında Isuzu Motors Ltd. ile varılan lisans anlaşması ile almış; 1984 yılında İstanbul Kartal Fabrikası’nda Isuzu araçların üretimine başlanmıştır.

Anadolu Isuzu, günümüzde, Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen gruplarının bir ortak girişimi olarak faaliyetlerini sürdürmektedir:

Otomotiv sektörü, ticari araç segmentinde faaliyet gösteren Anadolu Isuzu; güçlü ürün gamı, katma değeri yüksek satış sonrası hizmetleri ile yaygın bayi ve teknik hizmet yapılanmasına sahiptir. Kamyon, kamyonet, midibüs, otobüs ve pick-up segmentlerinde araç üretimi gerçekleştiren Anadolu Isuzu ihraç pazarlarında da iddialı bir konuma sahiptir.

Ticari araçların üretiminin yanı sıra pazarlamasını da gerçekleştiren Şirket’in üretim yerleşkesi Çayırova Şekerpınar’dadır. Anadolu Isuzu’nun 300 bin m2 arazi üzerine kurulu üretim tesislerinin yıllık toplam üretim kapasitesi tek vardiyada 19 bin adet araçtır. Türkiye’de 63 ilde, 102 yetkili servis noktası ile müşterilerine hizmet sunan Anadolu Isuzu’nun yurt dışında 30’dan fazla ülkede distribütörü bulunmaktadır. 2018 yıl sonu itibarıyla, Anadolu Isuzu’da toplam çalışan sayısı 802’dir. Anadolu Isuzu hisseleri 1997’den beri “ASUZU” işlem kodu ile BİST’te işlem görmektedir.

Dünden Bugüne Anadolu Isuzu

1965

Çelik Montaj şirketinin kuruluşu

1981

Anadolu Otomotiv Sanayi ünvanının tescili

1983

Isuzu ile teknik yardım anlaşmasının imzalanması

1984

Isuzu Motors Ltd. lisansı ile Kamyon üretimine başlanması ve ilk araç NPR 59’un tanıtılması

1985

Türkiye'de Japon lisansı ile üretilen ilk araç NPR 59 tanıtıldı

1986

Isuzu / Itochu / Anadolu Endüstri Holding arasında ortaklık anlaşmasının imzalanması, Otomotiv sektöründe ilk Türk/ Japon ortaklığının kurulmuş olması

1987

AIOS'un kendi tasarımı olan midibüs ve küçük otobüs üretimine başlanması

1989

Belediye tipi araç üretimine başlandı

1991

NKR-Wide, hafif kamyon üretimine başlandı

1994

İhracat faaliyetlerinin başlaması

1995

Toplam kalite yönetimine geçildi, Japon ortaklık payı %35'e çıktı, - Anadolu Isuzu (ünvan değişikliği)

1996

ISO-9002 belgesi alındı, Yeni fabrikanın temeli atıldı.

1997

Şirket hisselerinin Borsa İstanbul’da işlem görmeye başlaması

1999

Gebze Şekerpınar'daki yeni fabrikada üretime geçildi, NQR kamyon üretimine başlandı.

2000

Turkuaz otobüs üretimine başlandı

2002

NQR 3 akslı kamyon üretimine başlandı.

2003

Avrupa Birliği'ne Otobüs ihracatına başlandı, ISO 9000:2000 kalite belgesi alındı

2004

Türkiye'de Isuzu markası ile araç üretiminin 20. yılı kutlandı, D-Max pick-up satışı başladı, 20.yılda 80.000. Isuzu üretim hattından indirildi

2005

2000. Turkuaz otobüs üretim hattından indirildi, N- Serisi kamyon ve kamyonetleri yenilendi, D-Max pick-up yenilendi, Royal otobüs turbo motoruyla Roybus adını aldı.

2006

Yeni görünümlü Turkuaz üretimine başlandı, NPR, NQR, NQR 3D'nin yeni yüzleri ve motorları yenilendi, Roybus, Classic ve Urban'ın yüzleri ve motorları yenilendi

2007

AB üyesi ülkelere ihraç edilen Turquoise modelinde Euro 4 motor kullanılmaya başlandı. Ön ve arka yüz tasarımları yenilendi, Ilk 9 metrelik otobüs modeli Citimark'ın lansmani yapıldı, D-Max 4x4 ve 4x2'nin dış ve iç tasarımı yenilendi. 100.000. Isuzu araç üretim bandından indirildi.

2008

Isuzu Motors ve Anadolu Isuzu arasındaki işbirliğinin geliştirilmesi niyetini teyid eden Memorandum Japonya'da imzalandı , Anadolu Isuzu'nun ilk 9 metrelik otobüsü Citimark'ın üretimi başladı , Isuzu Motors'un global ortak üretim sistemi olan IMM (Isuzu Manufacturing Management) AIOS kamyon fabrikasında uygulanmaya başlandı.

2009

Türkiye'de Isuzu markası ile araç üretiminin 25. yılı kutlandı, Euro 4 emisyon sınıfındaki yeni otobüslerimiz Novo, Novo Lux ve Novo Ultra'nın tanıtımı yapıldı, Euro 4 emisyon sınıfındaki N Serisi araçlarımız NLR, NLR Long, NNR, NNR Long, NPR, NPR Long ve NPR HP'nin tanıtımı yapıldı, Anadolu Isuzu AR-GE Merkezi olmaya hak kazandı.

2010

Anadolu Isuzu’nun kamyon segmentinde en önemli aracı 7,5 ton azami yüklü ağırlığa sahip NPR’nin kapasitesi 8 ton’a yükseltildi, NPR’nin 3 yeni modeli; NPR 8, NPR 10 ve NPR 3D satışa sunuldu.

2011

Yeni nesil toplu taşıma aracı 9,5 metrelik Citibus satışa sunuldu.

2013

Yolcu otobüsleri yeni Visigo ve yenilenen Novo'nun lansmanı yapıldı.

2014

İlk yerli pick-up D-Max üretim bandından indirildi. Yeni 12 metrelik kentiçi toplu taşıma aracı Citiport model otobüsün lansmanı yapılarak üretimine başlandı.

2015

Kamyon sınıfında bir üst segmente geçilerek 15.7 tonluk yeni kamyon modeli olan TORA’nın lansmanı yapıldı.

2016

Servis ve okul taşımacılarına yönelik özel olarak tasarlanan NOVO S’in tanıtımı yapıldı. AB regülasyonu çerçevesinde kamyonet segmentinde Euro 5’ten Euro 5b+’ya, kamyon ve otobüs segmentlerinde ise Euro 5’ten Euro 6’ya geçildi. Anadolu Isuzu’nun yeni, müstakil Ar-Ge Merkezi’nin resmi açılışı yapıldı.

2017

Anadolu Isuzu, ilk yarı yılda patent başvuru şampiyonluğuna imza attı. Yıl içinde çok sayıda lansman tamamlandı. Bunların arasında toplu taşıma aracı ve akıllı mobilite sisteminin tanıtım ile Yeni Isuzu D-Max ilk akla gelenler. IMM Sertifikasyonu Anadolu Isuzu’nun tüm üretimini kapsayacak şekilde güncellendi. BBC Topgear, D-Max’a Yılın Pick Up’ı ödülü verdi.

2018

Yeni coğrafyalara, yeni iş kollarına ve yeni segmentlere odaklanan Anadolu Isuzu, 93 milyon Euro ihracat hacmi ile 2018’de son 24 yılın en yüksek yurt dışı satış seviyesine ulaştı. Anadolu Otomotiv Sanayi (AOS) markasının lansmanı gerçekleştirdi. Dünyanın en saygın tasarım ödüllerinden A’Design Award & Competition’da Visigo ile Platinum Award, Citiport ve Novociti Life ile Gold Award kazanarak, 3 ödülü Türkiye’ye getirdi. Anadolu Isuzu, Çek Tatra Grubu ile stratejik işbirliğine giderek savunma sanayi iş kolunda da Anadolu Savunma markası altında faaliyete geçti. Türk otomotiv sektörünün patent liderliğini elinde bulunduran Anadolu Isuzu 4x2 yerli üretim D-Max’i piyasaya sundu ve ilk elektrikli kamyonunun dünya lansmanını gerçekleştirdi.