Anadolu Isuzu

Anadolu Isuzu Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. Anadolu Grubu, Isuzu Motors Limited ve Itochu ortaklığında halka açık bir anonim şirkettir. Şirket’in esas faaliyet alanı ise kamyon, kamyonet, midibüs, otobüs ve pick-up gibi ticari araçların üretimi ve satışıdır.

Tarihçeye Göz Atın
fabrika
fabrika
fabrika
fabrika
fabrika
fabrika
fabrika

Anadolu Isuzu'nun deneyimi ve birikimi 1965 yılında kamyonet ve motosiklet üretimine başlayan Çelik Montaj'a dayanıyor. 1986 yılına dek Skoda komyonet üretimini sürdüren şirket, 1983'te Isuzu ile lisans anlaşması yaparak Temmuz 1984'te İstanbul Kartal'daki fabrikasında Isuzu araçlarının üretimine başladı.

Şirket üretim faaliyetlerine 1999'dan beri Çayırova Şekerpınar'da güncel teknoloji ile kurulmuş yeni fabrikasında devam etmektedir. Şirket’in hisseleri 1997 yılında Borsa İstanbul’da işlem görmeye başlamıştır.

Anadolu Isuzu’nun mevcut ortaklık yapısı aşağıdaki gibidir.

Anadolu Grubu % 53,57
Isuzu Motors Ltd. % 16,99
Itochu Corporation % 12.75
Halka Açık % 16,32
Diğer % 0,37

Dünden Bugüne Anadolu Isuzu

1965

Çelik Montaj şirketinin kuruluşu

1981

Anadolu Otomotiv Sanayi ünvanının tescili

1983

Isuzu ile teknik yardım anlaşmasının imzalanması

1984

Isuzu Motors Ltd. lisansı ile Kamyon üretimine başlanması ve ilk araç NPR 59’un tanıtılması

1985

Türkiye'de Japon lisansı ile üretilen ilk araç NPR 59 tanıtıldı

1986

Isuzu / Itochu / Anadolu Endüstri Holding arasında ortaklık anlaşmasının imzalanması, Otomotiv sektöründe ilk Türk/ Japon ortaklığının kurulmuş olması

1987

AIOS'un kendi tasarımı olan midibüs ve küçük otobüs üretimine başlanması

1989

Belediye tipi araç üretimine başlandı

1991

NKR-Wide, hafif kamyon üretimine başlandı

1994

İhracat faaliyetlerinin başlaması

1995

Toplam kalite yönetimine geçildi, Japon ortaklık payı %35'e çıktı, - Anadolu Isuzu (ünvan değişikliği)

1996

ISO-9002 belgesi alındı, Yeni fabrikanın temeli atıldı.

1997

Şirket hisselerinin Borsa İstanbul’da işlem görmeye başlaması

1999

Gebze Şekerpınar'daki yeni fabrikada üretime geçildi, NQR kamyon üretimine başlandı.

2000

Turkuaz otobüs üretimine başlandı

2002

NQR 3 akslı kamyon üretimine başlandı.

2003

Avrupa Birliği'ne Otobüs ihracatına başlandı, ISO 9000:2000 kalite belgesi alındı

2004

Türkiye'de Isuzu markası ile araç üretiminin 20. yılı kutlandı, D-Max pick-up satışı başladı, 20.yılda 80.000. Isuzu üretim hattından indirildi

2005

2000. Turkuaz otobüs üretim hattından indirildi, N- Serisi kamyon ve kamyonetleri yenilendi, D-Max pick-up yenilendi, Royal otobüs turbo motoruyla Roybus adını aldı.

2006

Yeni görünümlü Turkuaz üretimine başlandı, NPR, NQR, NQR 3D'nin yeni yüzleri ve motorları yenilendi, Roybus, Classic ve Urban'ın yüzleri ve motorları yenilendi

2007

AB üyesi ülkelere ihraç edilen Turquoise modelinde Euro 4 motor kullanılmaya başlandı. Ön ve arka yüz tasarımları yenilendi, Ilk 9 metrelik otobüs modeli Citimark'ın lansmani yapıldı, D-Max 4x4 ve 4x2'nin dış ve iç tasarımı yenilendi. 100.000. Isuzu araç üretim bandından indirildi.

2008

Isuzu Motors ve Anadolu Isuzu arasındaki işbirliğinin geliştirilmesi niyetini teyid eden Memorandum Japonya'da imzalandı , Anadolu Isuzu'nun ilk 9 metrelik otobüsü Citimark'ın üretimi başladı , Isuzu Motors'un global ortak üretim sistemi olan IMM (Isuzu Manufacturing Management) AIOS kamyon fabrikasında uygulanmaya başlandı.

2009

Türkiye'de Isuzu markası ile araç üretiminin 25. yılı kutlandı, Euro 4 emisyon sınıfındaki yeni otobüslerimiz Novo, Novo Lux ve Novo Ultra'nın tanıtımı yapıldı, Euro 4 emisyon sınıfındaki N Serisi araçlarımız NLR, NLR Long, NNR, NNR Long, NPR, NPR Long ve NPR HP'nin tanıtımı yapıldı, Anadolu Isuzu AR-GE Merkezi olmaya hak kazandı.

2010

Anadolu Isuzu’nun kamyon segmentinde en önemli aracı 7,5 ton azami yüklü ağırlığa sahip NPR’nin kapasitesi 8 ton’a yükseltildi, NPR’nin 3 yeni modeli; NPR 8, NPR 10 ve NPR 3D satışa sunuldu.

2011

Yeni nesil toplu taşıma aracı 9,5 metrelik Citibus satışa sunuldu.

2013

Yolcu otobüsleri yeni Visigo ve yenilenen Novo'nun lansmanı yapıldı.

2014

İlk yerli pick-up D-Max üretim bandından indirildi. Yeni 12 metrelik kentiçi toplu taşıma aracı Citiport model otobüsün lansmanı yapılarak üretimine başlandı.

2015

Kamyon sınıfında bir üst segmente geçilerek 15.7 tonluk yeni kamyon modeli olan TORA’nın lansmanı yapıldı.